Trots op wijkverpleging De Leyhoeve
28 / 04 / 2025Eind 2024 werd het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek (PREM) gehouden onder cliënten van de wijkverpleging van De Leyhoeve. De zorg werd gewaardeerd met een gemiddelde van 8,6! Een resultaat waar we trots op zijn!
PREM wijkverpleging is een jaarlijks onderzoek
We vinden het belangrijk dat onze cliënten ieder jaar kunnen aangeven hoe zij de zorg van De Leyhoeve ervaren. In totaal werden 92 cliënten van de locaties Tilburg en Groningen door Nedap Healthcare gevraagd om de vragenlijst in te vullen, 36% heeft dit gedaan. De meetperiode liep van 4 november tot en met 16 december 2024.
Waardering op alle onderdelen
In de PREM wordt onder andere gevraagd of cliënten zorg krijgen van een vast team, of de zorgverleners op tijd komen en of de zorg past bij de manier waarop cliënten willen leven. Of er aandacht is voor de bewoners en ze zich bij de zorgverleners op hun gemak voelen. Ook over de deskundigheid van de zorgverleners worden vragen gesteld.
Op alle onderdelen werd de zorg van de wijkverpleging goed gewaardeerd. Met positieve uitschieters voor de onderdelen ‘aandacht’ en ‘zich op het gemak voelen’.
Aandachtspunten
Natuurlijk, aandachtspunten zijn er ook. Bijvoorbeeld dat het fijn is als de zorgverleners naambordjes dragen. Daar gaan we mee aan de slag.
Trots op onze wijkverpleging
Het is goed om te zien dat de inzet van onze medewerkers van het wijkteam gevoeld en gezien wordt door onze bewoners. Eén cliënt beschreef het heel mooi: “Het zijn schatten. Ze zijn ontzettend lief en begaan. Ik kan met ze dollen”. Een andere cliënt schrijft als waardering: “de kunde, de vriendelijkheid, dat de zorgverlening in hetzelfde gebouw is als wij”.
We zijn trots op onze medewerkers van de wijkverpleging. Samen met alle medewerkers en onze bewoners zorgen we ervoor dat Woonlandschap de Leyhoeve een fijne plek is om, ook als je ouder wordt, zelfstandig te wonen in omgeving waar aandacht is voor elkaar.